להיות מומחה במשא ומתן black icon כשהבטחה מוטלת בספק by עו״ד מיכאל צור מיכאל צור Profile Picture למדו כיצד לתהמודד עם סיטואציות בהן ניתנת הבטחה, אך קיים בנו קושי לקבל אותה - מפני שאנו לא מאמינים שהדבר יקרה, בגלל ניסיון העבר או בגלל סיבות אחרות. Watch The Preview Buy Now for $39 3  Lessons 16  Minutes of Video Content Lifetime Access Access on
Mobile and TV
Captions:
English, Hebrew
More Details
להיות מומחה במשא ומתן black icon

Course: כשהבטחה מוטלת בספק

3   |   16   |   English, Hebrew   |   Lifetime
Course Summary
במציאות המשתנה בה אנו חיים הבטחות והתחייבויות מופרות כעניין שבשגרה, בין אם במתכוון ובן אם לאו. כבני אדם בכלל וכנושאים ונותנים בפרט, היינו שמחים למזער, עד כמה שניתן, את הימצאותנו במצבים בהם מה שסוכם לא התממש, או לחלופין, לזהות מבעוד מועד את פוטנציאל ההפרה ובכך לחסוך מעצמנו את אי הנעימות והתסכול הנובעים מהסתמכותנו על הבטחה זו או אחרת. עלינו לזכור שבניהול המשא ומתן אנחנו צריכים לדאוג גם לעצמנו ולשלומנו (well being) ומתודה זו באה לסייע לנו במשימה חשובה זו, בכדי שלא נמצא עצמנו פגועים במקום בו יכולנו לחסוך מעצמנו ואף למנוע תחושות קשות אלו.
Syllabus
Description במציאות המשתנה בה אנו חיים הבטחות והתחייבויות מופרות כעניין שבשגרה, בין אם במתכוון ובן אם לאו. כבני אדם בכלל וכנושאים ונותנים בפרט, היינו שמחים למזער, עד כמה שניתן, את הימצאותנו במצבים בהם מה שסוכם לא התממש, או לחלופין, לזהות מבעוד מועד את פוטנציאל ההפרה ובכך לחסוך מעצמנו את אי הנעימות והתסכול הנובעים מהסתמכותנו על הבטחה זו או אחרת. עלינו לזכור שבניהול המשא ומתן אנחנו צריכים לדאוג גם לעצמנו ולשלומנו (well being) ומתודה זו באה לסייע לנו במשימה חשובה זו, בכדי שלא נמצא עצמנו פגועים במקום בו יכולנו לחסוך מעצמנו ואף למנוע תחושות קשות אלו.בקורס זה תוכלו לקבל את הכללים על פיהם תדעו כיצד לפעול במקרה שמתעורר בלבנו ספק שמה שנאמר/סוכם/הובטח אכן יתבצע בין אם הספק קשור לניסיון העבר עם אותו שותף/ה או בין אם מדובר בתחושת בטן בלבד.
Course Modules
The course includes the following modules:
  • 1.  הקדמה
    לעיתים תוך כדי תהליך משא ומתן מתעורר אצלנו ספק בנוגע לכוונתו או יכולתו של השותף/ה להליך לקיים את התחייבותו/ה או הבטחתו/ה. לעיתים הספק מתעורר לאור ניסיוננו עם אותו שותף/ה שנוהגים להבטיח אך לא לעמוד ולקים את הבטחותיהם ולעיתים הדבר נובע מתחושת בטן  או רמת החשיבות שיש להבטחה שקיבלנו והסתמכותנו עליה.בשיעור זה נציף את הדילמה בעיקר לאור העובדה שאיננו רוצים לפגוע בשותף/השלנו למשא ומתן ובמוטיבציה שלו/ה לקיים את שהובטח 
  • 2.  כיצד לוודא הבטחה הניתנת ע״י שותפנו למשא-ומתן
    כפי שאנו חוזרים ומזכירים, תהליך המשא ומתן מבוסס על תקשורת קונסטרוקטיבית ומקדמת. לאור העובדה שהתעורר בליבנו ספק, הדבר יכול להתפרש אצל שותפינו להליך כחוסר אמון ואף לפגוע במערכת היחסים העתידית. לכן, דרך ואופן הפנייה מקבלים משנה תוקף באותם מיקרים בהם התעורר בליבנו ספק ובאותה מידה יש לנו עניין רב שמה שהובטח אכן יתבצע.בשיעור זה נלמד  את 3 השלבים הראשוניים הבאים להבטיח מינימום פער בין השדר הנמסר לבין זה הנקלט, את חשיבות ומשמעות ההבטחה מבחנתנו והבנת השותף/ה כי יש להבטחתו/ה או התחייבותו/ההשלכות מבחינתינו.
  • 3.  כיצד להגיב להבטחה שלא התקיימה
    גם לאחר שביצענו את שלושת השלבים הראשונים במטרה לוודא שההבטחה אכן תקוים. המציאות, לא פעם, טופחת על פנינו בין אם במתכוון ובין אם לאו. ההבטחה וההתחייבות לא קוימה. גם כאן עלינו לפעול בצורה מתודולוגית ומבנית, בעיקר לאור העובדה שנטייתנו הטבעית היא להגיב בתסכול וכעס. תגובה שלא פעם עשויה להרחיק אותנו עוד יותר מהשגת מטרתנו- עמידתו של השותף/ה למשא ומתן בהתחייבותו/ה. בשיעור זה נלמד  את שני השלבים באמצעותם ניתן לטפל במצבים בהם התחייבות לא מתבצעת או מקוימת. זאת בכדי לאפשר לשותף/ה לתהליך לתקן את התקלה או לחלופין להבטיח , ככל שניתן, שהתקלה לא תשנה.
Take This Course