להיות מומחה במשא ומתן Bundle Icon השימוש בעקרונות החבירה by עו״ד מיכאל צור מיכאל צור Profile Picture למדו את יסודות המשא ומתן.

הקורס מציג מתודה סדורה בת 10 שלבים אשר ניתן ליישם

כמעט בכל סיטואציה, החל מחיי היום-יום וכלה בתהליכי משא-ומתן מתקדמים.

Watch The Preview Buy Now for $319 13  Lessons 81  Minutes of Video Content Lifetime Access Access on
Mobile and TV
Captions:
English, Hebrew
More Details
להיות מומחה במשא ומתן black icon

Course: השימוש בעקרונות החבירה

13   |   81   |   English, Hebrew   |   Lifetime
Course Summary
הקורס מציג מתודולוגיה פשוטה ליישום שכן במציאות מאתגרת ומצבי סטרס אנו מנסים להשאיר את הפעולות כברורות, פשוטות לביצוע וישימות לכל אחד ואחת מאתנו. אין מדובר בהמצאת הגלגל אלא הצעה לסדר פעולות במטרה ליעל את תהליך המשא ומתן מתוך מטרה ברורה של חיסכון משאבים והגעה לתוצאה הרצויה בכפוף לנסיבות תהליך המשא ומתן.
Syllabus
Description בקורס זה תיחשף לגישה המתקדמת והיעילה ביותר המבוססת על מעל 20 שנות מחקר וניסיון, במטרה לייצר תהליך משא ומתן קונסטרוקטיבי עוד יותר במציאות המאתגרת הסובבת אותנו כמעט בכל אחת ואחת מהאינטראקציות היום יומיות שלנו. הקורס מלווה בדוגמאות והסברים מחיי היום יום בכדי לפשט את תהליכי המשא ומתן ולהבין את הדינמיקה וההיגיון שבו. הקורס מציג מתודולוגיה פשוטה ליישום שכן במציאות מאתגרת ומצבי סטרס אנו מנסים להשאיר את הפעולות כברורות, פשוטות לביצוע וישימות לכל אחד ואחת מאתנו. אין מדובר בהמצאת הגלגל אלא הצעה לסדר פעולות במטרה ליעל את תהליך המשא ומתן מתוך מטרה ברורה של חיסכון משאבים והגעה לתוצאה הרצויה בכפוף לנסיבות תהליך המשא ומתן.
Course Modules
The course includes the following modules:
  • 1.  אל תניח הנחות. התחל עם בקשה
    ככל שאנו מנוסים יותר ומוצים במידע, יש לנו את הנטייה לקטלג כל סיטואציה, לפרש אותה ולהניח שאנו יודעים במה מדובר. זו היא התנהגות אנושית, שמטרתה, עוד יותר במצבי סטרס, להפיג את חששותינו ולתת לנו תחושה, בד"כ מוטעית, שאכן זיהנו נכון ואנו יודעים במה מדובר.מטרת שיעור זה, הינה העצמת המודעות לסכנה שבהנחת ההנחות.
  • 2.  מהות הבקשה במשא ומתן
    אנו נוטים לייחס בקשה כאקט של נימוס, ועושם זאת לא פעם בצורה טכנית. בתהליך משא ומתן אנו מבינים את עוצמתה של בקשה אוטנטית כתמריץ לקבלת אינפורמציה וליצרית תקשורת קונסטרוקטיבית. היכולת לנהל משא ומתן, נעוצה בקיומה של תקשורת מקדמת. מטרת השיעור, הינה ליצר מודעות לאופן ביצוע והבאת הבקשה לתהליך המשא ומתן בניסיון לייצר תקשורת קונסטרוקטיבית כאמור.
  • 3.  מטרת העל של משא ומתן: חיסכון במשאבים
    מטרת העל במשא ומתן הינה חסכון במשאבים. הגישה הנפוצה של "ווין ווין" למרות ההיגיון שבה הינה מוגבלת, שכן בעולמנו רווי הגירויים והפיתויים, שיתוף הפעולה יישמר כל עוד הדבר, סובייקטיבית, נתפס ככדאי אצל מי מהשותפים לתהליך. כיום אנו חיים תקופה שהיא בעצם "פוסט ווין ווין" בעולם שהוא מאוד מטריאליסטי .מטרת השיעור הינה, להגיע להבנה  כי תפקידו העיקרי של תהליך המשא ומתן הוא חיסכון וניהול נכון של המשאבים העומדים לרשותנו.
  • 4.  מה עושים כאשר התשובה שלילית
    המציאות כיום מאתגרת, והופכת להיות אף מאתגרת יותר כאשר תהליך המשא ומתן לא מתקדם באופן שלו ציפינו. ככלל ככל שרמת הסטרס הולכת וגוברת, אנו רוצים שהאירוע יסתיים כמה שיותר מהר, לכן אנו נוטים "לברוח" להרגלים שלנו. למרבה הצער התנהלות זו מעקבת ואף לעיתים תוקעת את תהליך המשא ומתן. בשיעור זה נפנים למה עלינו להימנע מהשאלה למה?
  • 5.  מדוע מסוכן לתת הצעה תחת לחץ
    המציאות כיום מאתגרת, והופכת להיות אף מאתגרת יותר כאשר תהליך המשא ומתן לא מתקדם באופן שלו ציפינו. ככלל ככל שרמת הסטרס הולכת וגוברת, אנו רוצים שהאירוע יסתיים כמה שיותר מהר, לכן אנו נוטים "לברוח" להרגלים שלנו. אחד ההרגלים הנפוצים הוא לנסות ולייצר תמריץ בצורת הצעה "מפתה" שלדעתנו תגרום לשותפנו לתהליך לשתף פעולה עם בקשתנו. גם בהתנהלות אנושית ואינטואיטיבית זו אנו מוצאים עצמנו לא פעם מתוסכלים מהתהליך ומהעבודה שההצעה שהצענו רק הרחיקה אותנו מהשגת המטרה.בשיעור זה נפנים למה עלינו להימנע מהצעת הצעות בתהליך משא ומתן רווי סטרס.
  • 6.  כיצד להתמודד עם תשובה שלילית
    הנטייה במשאים ומתנים בהם אנו מזהים אי הסכמה או התנגדות, היא להפוך אותם לסוג של התנצחות, בד"כ חסרת תועלת ומזיקה. בשיעור זה, נחשף למה שעשוי להישמע כטכניקה אך בעצם הרבה יותר עמוק ביכולת להעביר התנגדות לשיח קונסטרוקטיבי. מתוך ההבנה העמוקה שתהליך המשא ומתן מצוי בראשו של השותף שלנו למשא ומתן ולא בראשנו אנו.
  • 7.  מדוע חשוב להפריד את עצמנו מהסיטואציה
    המציאות כיום מאתגרת, והופכת להיות אף מאתגרת יותר כאשר תהליך המשא ומתן לא מתקדם באופן שלו ציפינו. ככלל ככל שרמת הסטרס הולכת וגוברת, אנו רוצים שהאירוע יסתיים כמה שיותר מהר, לכן אנו נוטים "לברוח" להרגלים שלנו. אחד ההרגלים הנפוצים, הוא להביא את עצמנו לתוך הסיטואציה, מתוך מחשבה שהמחויבות האישית שלנו תייצר מוטיבציה חיובית אצל השותפים לתהליך. בשיעור זה נלמד מדוע עלינו  להימנע מהלביא את עצמינו לתוך הסיטואציה.
  • 8.  כאשר התשובה חיובית- כיצד להגיב נכון להצעה
    ניהול נכון של התהליך ושימוש נכון במתודולוגיה הנלמדת, יביאו לאותה תקשורת קונסטרוקטיבית, במסגרתה שותפינו למשא ומתן יעלו רעיונות והצעות שבהחלט מתאימים ומקדמים את תהליך המשא ומתן. בשיעור זה נלמד ונפנים מה הם הסיבות בגינן עלינו לייצר מרווח בין ההצעה לקיבול גם במצבים בהם ההצעה שניתנה על ידי שותפינו לתהליך, מתאימה לנו  והיינו רוצים לאשר אותה מיד.
  • 9.  כיצד מתמודדים עם ״לא״ בפעם השנייה
    המציאות כיום מאתגרת, והופכת להיות אף מאתגרת יותר כאשר תהליך המשא ומתן לא מתקדם באופן שלו ציפינו. ככלל ככל שרמת הסטרס הולכת וגוברת, אנו רוצים שהאירוע יסתיים כמה שיותר מהר, לכן אנו נוטים "לברוח" להרגלים שלנו. כאשר אנו שומעי לא בפעם השנייה הנטייה היא להרים ידיים ולוותר. בשיעור זה נלמד, כיצד לפעול כאשר התהליך לא מתקדם והשותף שלנו נוטר בסירובו.
  • 10.  אחרי ה״לא״ השלישי: משהו משתנה
    אחד האתגרים הבולטים ביותר בעולם המשא ומתן כיום, הוא להישאר בתהליך גם כשאנו חווים התנגדות חוזרת ונישנת ובעקבותיה חווית דחייה. היכולת שלנו להתמודד עם תהליכי משא ומתן נגזרת בעיקר מהדימוי העצמי שלנו ומהידיעה מה אנו והמוצר שאותו אנו מביאים שווים. בשיעור זה נלמד, על יכולת העמידה בתהליך משא ומתן ונבין את המשמעות העמוקה של מי ששולט באופן שולט בתוכן- מי ששולט ומשפיע על התהליך ישפיע ואף ישלוט בתוצאתו.
  • 11.  כאשר הצעת השותף מופרכת, לא הגיונית או בלתי אפשרית
    ככל שאנו יותר מתקדמים בתהליך המשא ומתן ומבקשים את שותפינו להציע הצעה או לשתף אותנו בדרך הפתרון הנראית להם. אנו לא פעם מוצאים את עצמנו נצבים בפני בקשה או דרישה שנשמעים לנו מופרכים עד כדי עולבים ומקוממים. הנטייה תהייה להגיב בציניות ובאגרסיביות עד כדי הפסקת התהליך. בשיעור זה, נלמד ונפנים כיצד עלינו להגיב ולפעול כאשר התשובות וההצעות המועלות בתהליך המשא ומתן, נתפסות בעינינו כבלתי אפשריות, בלתי מציאותיות ולא הגיוניות.
  • 12.  תגובה תוך שמירה על הנכס הכי חשוב בידינו- המוניטין שלנו
    הואיל ומשא ומתן הינו תהליך התלוי במידת נכונות הצדדים לשתף פעולה בכדי לקדמו, קורה לעיתים שאנו נתקלים בתגובות בוטות, קשות ולא נעימות בניסיוננו לנהל ולקדם תהליך יעיל ומועיל. לא פעם שותפינו לתהליך, לא רק שאינו מוכן אלא הופך את התהליך לסוג של עימות. בשיעור זה נלמד, כיצד עלינו להתמודד במצבים בהם השיח הופך ווכחני ולא מכבד וכיצד לפעול בכדי לשמר את התהליך מבלי לפגוע במוניטין שלנו ושמנו הטוב.
  • 13.  סיכום
    משא ומתן במציאות מאתגרת, כפי שאנו חווים אותו היום, מחייב גישות ותובנות פשוטות וקלות ליישום. בעידן בו אנו חיים היום הטכנולוגיה תופסת ומשתלטת על התקשורת ואנו זקוקים למתודולוגיות שישמרו וישפרו את יכולת האינטראקציה הבינאישית שלנו באופן בלתי אמצעי. הכללים שנינתו בקורס זה, מטרתם לאפשר ובעיקר לעודד את המשתמש/ת, לאור החוויה ותוצאת תהליך המשא ומתן,  לחזור ולתרגל אותם שוב ושוב עד שיהפכו למיומנות ולטבע שני.
Take This Course