להיות מומחה במשא ומתן Bundle Icon פתא״ם - הכנה למשא ומתן by עו״ד מיכאל צור מיכאל צור Profile Picture למדו על ההיבטים המרכזיים המהווים חלק מכל משא ומתן,

ובכוחם להביא להצלחה או כישלון בתהליך.

Watch The Preview Buy Now for $79 5  Lessons 16  Minutes of Video Content Lifetime Access Access on
Mobile and TV
Captions:
English, Hebrew
More Details
להיות מומחה במשא ומתן black icon

Course: פתא״ם - הכנה למשא ומתן

5   |   16   |   English, Hebrew   |   Lifetime
Course Summary
זהו אחד הקורסים הבסיסיים וההכרחיים בלימודי המשא-ומתן.שלב ההכנה יכול לגרום להבדל בין הצלחה וכישלון בתהליך, ולכן הוא מהותי ומשמעותי לכל הליך אשר מעורב בו משא ומתן.בקורס נדונים ארבעת האלמנטים המרכזיים, אשר מהווים חלק מכל תהליך משא ומתן, ללא קשרלגודלו, חשיבותו או הנושא בו דנים.
Syllabus
Description כמו כל תהליך בחיינו גם תהליך המשא ומתן דורש מחשבה והכנה מוקדמת. אדם שמגיע מוכן להליך המשא ומתן ייתפס כמקצועי ומיומן יותר. ההכנה חשובה לנו כנושאים ונותנים לא פחות מאשר לשותפינו לתהליך. כשאנו מגיעים מגובשים ויודעים מה מטרתו, מה רצוננו ומה התוצאה הרצויה נוכל לנהל את התהליך בצורה יעילה ומועילה. הכנה נכונה, מבחינת פורום, תזמון, אוירה ומקום (פתא"ם) תאפשר תקשורת יעילה ומועילה החל מהפחתה משמעותית של גורם ההפתעה וכלה ביכולת לתכנן ולהשפיע על התהליך. בשיעור זה תלמדו את חשיבותה ומשמעותה של הכנה נכונה למשא ומתן, ה-Purpose, Process, Payoff :PPP או כמו שאנו רואים זאת, Prepare, Prepare, Prepare. ה-PTAP הוא רעיון מרכזי בהבנה שלנו בכל הנוגע להיערכות לקראת תהליך המשא ומתן והבנייתו.
Course Modules
The course includes the following modules:
  • 1.  הקדמה- החשיבות בהכנה למשא ומתן
    כמו כל תהליך בחיינו גם תהליך המשא ומתן דורש מחשבה והכנה מוקדמת. אדם שמגיע מוכן להליך  המשא ומתן ייתפס כמקצועי ומיומן יותר. ההכנה חשובה לנו כנושאים ונותנים  לא פחות מאשר לשותפינו להליך. כשאנו מגיעים מגובשים ויודעים מה מטרתו, מה רצוננו ומה התוצאה הרצויה נוכל לנהל את ההליך בצורה יעילה ומועילה.הכנה נכונה, מבחינת פורום, תזמון, אוירה ומקום (פתא"ם) תאפשר תקשורת יעילה ומועילה החל מהפחתה משמעותית של גורם ההפתעה וכלה ביכולת לתכנן ולהשפיע על התהליך.בשיעור זה תלמדו את חשיבותה ומשמעותה של הכנה נכונה למשא ומתן ה- ppp-Purpose, process, payoff  או כמו שאנו רואים זאת prepare,prepare,prepare. הptap  הוא רעיון מרכזי בהבנה שלנו בכל הנוגע להיערכות לקראת תהליך המשא ומתן והבנייתו.
  • 2.  פורום
    בתור התחלה ועל מנת ליצור תהליך יעיל ולהימנע מ"קהלים מפריעים" עלינו לחשוב מיהו/היא האדם שאנו רוצים לפגוש? מי חשוב שיהיה נוכח בהליך המשא ומתן. את מי אנו אמורים לפגוש? מה תפקידו/ה? וכיצד נוכחותו/ה מקדמת את התהליך..בשיעור זה נלמד את חשיבות תיכנון וארגון המשתתפים, על מנת שנוכל להבטיח תקשורת מקדמת ולמנוע הסחות דעת.
  • 3.  תזמון
    תזמון הוא הכל? לא בהכרח... עד כמה שהנושא תלוי בנו כדי לתכנן את המועד בו יתקיים הליך המשא ומתן כדי שיתאים ובשאיפה ישיג את מטרותיו. תזמון הוא הרבה מעבר לשעה, timing  לא שווה time . לרבות התקופה בה מתנהל התהליך.בשיעור זה נלמד כי למועד כיום התהלך  יש השפעה על סיכויי ההצלחה בו. כשל תכנוני בנוגע לתיזמון התהליך, לרבות הזמן שמושקע בו יגרום לתסכול במקם בו ניתן היה למנוע אותו. ככל שזה תלוי בנו עלינו לחשוב מהו הזמן האופטימאלי לקיום הפגישה וכיצד מתאמים זאת.
  • 4.  אוירה
    מה האווירה הרצויה להליך ואיך אני מאפשר/ת אותה? חשיבות יצירת אוירה או לכל הפחות היכולת להשפיע על האוירה. אוירה אינה נגזרת רק ממספר ואיכות המשתתפים אלא מגורמים חיצוניים רבים שבהשקעה יחסית קטנה ניתן יהיה להשפיע עליהם ופעם נוספת להגביר את סיכויינו להשפעה על התהליך ומתוך שכך גם על התוצאה.בשיעור זה נלמד איך לייצר  אוירה נכונה להליך המשא ומתן ומה הן הפעולות שיסעו לנו בהשפעה על יצירת אוירה מקדמת כגון: ביצוע שיחת טלפון מקדימה, הבאת מחווה קטנה לפגישה, יצירת קשר עין ועוד.
  • 5.  מקום
    כשמדברים על מיקום הפגישה, תחילה רצוי לחשוב מה האווירה הרצויה ובהתאם לכך לחפש את המקום שיאפשר קיום אוירה זו. מכאן ניתן להבין כי המיקום הנו תוצר לוואי של הגדרת האוירה.בשיעור זה נלמד שלכל מקום בו ינוהל התהליך יש השפעה שונה על התהליך עצמו. משא ומתן שיתנול בחדר הישיבות המנוכר, גם אם יהיה בעל תוכן זהה, יביא תוצאות שונות מאשר שיחה שינוהל במשרדו של מי מהשותפים לתהליך...
Take This Course